Thursday, December 02, 2004

Anak ku, Farah Nur Adlina

Sudah tiga hari, aku dan isteriku membawa pulang bayi yang diambil sebagai anak angkat dari Pulau Pinang. Bayi yang bernama Farah Nur Adlina itu dilahirkan pada 20 November bersama 7 Syawal. Alhamdulillah, bayi tersebut kini sihat dalam jagaan kami.

Isteriku, kini lebih banyak berjaga daripada tidur pada malam hari. Aku macam biasa, tak banyak sangat berjaga. Nur Adlina pun masih kecil dan lembik. Isteriku lebih pandai menguruskan bayi sebab dia sudah biasa juga menjaga anak-anak saudaranya sebelum ini yang dibawah jagaan ibu mertuaku. Walaupun aku juga pernah menjaga anak saudaraku, tetapi aku hanya biasa bila bayi dah besar sedikit.

Kebetulan pula, sejak Khamis minggu lepas, badan aku kurang sihat; selsema dan sedikit demam. Bagaimanapun, aku bersyukur kerana kami kini sudah memiliki seorang bayi yang sihat dan comel. Semoga hidup kami selepas akan lebih berseri dan bahagia.

No comments: