Monday, September 09, 2013

Anak kucing terbiar

Pagi ini, saya singgah di sebuah masjid. Bunyi anak kucing mengiau begitu kuat. Saya cari dan temui seeokr anak kucing yang kurus dan agak basah. Kesiannya. Dia sendirian tanpa ibu dan adik beradik. Mungkin kesejukan dan kelaparan. Umurnya saya agak dalam 5 minggu.

Tapi saya tak ada makanan kucing stand by dlm kereta. Kalau ada, dah tentu saya akan berikan kpd nya. Saya pernah terfikir nak stand by makanan kucing dalam kereta, kalau2 jumpa kucing terbiat, boleh bagi makan.

Tak ada apa yg boleh saya bantu. Saya perlu segera ke pejabat. Terpaksa tinggalkan dia macam tu je. Kesian sungguh. Manusia memang kejam. Kenapa dibuang anak kucing yang belum boleh survive sendiri ? Atau kenapa dibuang ibu kucing yang sedang sarat bunting ?

Adakah itu tidak kejam berbanding mengkasi untuk elak kucing terus membiak ?

No comments: