Monday, September 10, 2007

Taklimat tender di Beseri, Perlis dan Hari Keluarga

Minggu lepas, aku dan dua orang kawan aku menghadiri satu taklimat tender di IKM Beseri, Perlis. Aku pandu kereta aku dan kami menginap di sebuah hotel cikai di Alor Star memandangkan hotel di Perlis semuanya dah penuh.

Perjalanan drp KL ke Alor Star memakan masa lebih 6 jam kerana kami berhenti rehat agak lama di R&R Tapah dan Gurun. Perjalanan drp Alor Star ke Beseri mengambil masa hampir 1 jam. Seperti biasa, aku tak berani pandu laju-laju. Santai je.

Selepas taklimat, kami terus ke Bukit Kayu Hitam. Tak ada apa sangat. Nampak kurang meriah je, tak macam masa aku pertama kali datang pada 1994 dulu. Khabarnya, di Padang Besar lagi teruk. Sebab tu kami tidak ke Padang Besar.

Dalam perjalanan pulang, kereta aku ada masalah suhu tinggi ketika tiba di Tanjung Malim. Terpaksa kami berhenti di Hulu Bernam. Selepas solat dan makan, kami isi air ke tangki kereta yang dah hampir kontang. Masalah tak berapa nak selesai. Suhu tetap lebih tinggi drp biasa.

Hari Sabtu, aku hantar kereta ke bengkel. Tukar terus radiator sebab radiator lama tu nampak teruk. Agaknya, selepas kemalangan pada tahun 2003, radiator kereta tu diganti dgn radiator 2nd hand yang dah bocor tetapi dipatri di sana-sini.

Hari minggu, kami sekeluarga ke Nur Lembah Pangsun di Hulu Langat. Ada hari keluarga anjuran pejabat isteriku. Aku tak rasa enjoy sangat. Entah lah. Tak macam dulu. Dulu aku pernah join Hari Keluarga dia orang, memang best. Sekarang semuanya dah berlalu. Suasana dah tak semesra dulu.





No comments: