Thursday, September 13, 2007

Selamat Hari Jadi

Semalam Hari Jadi aku. Tapi oleh kerana sibuk dengan tender dan kerja-kerja keluarga, aku tak sempat nak pos ke internet.

Pagi, aku hantar isteriku ke klinik, periksa tekanan darah yang didakwa terlalu tinggi oleh doktor. Memang tinggi pun, 170 ! Tapi bila balik rumah dan check dengan alat yang dibeli sendiri, tak sampai 140 pun. Ish boleh caya ke doktor ni ?

Pagi semalam juga aku dan kawan sepejabat sibuk siapkan tender yang perlu dihantar sebelum jam 12 t/hari. Setengah jam sebelum tender ditutup, ketika kami dok kelam kabut, tiba-tiba dapat panggilan, tarikh tutup tender dilanjutkan ke 14hb. Sabar je la. Kawan aku tu siap tak tidur malam sebab nak siapkan tender. Aku percaya ramai lagi petender-petender lain pun sama. Mungkin ramai yang dah hantar pun. Ini yang buat aku bengang dengan pegawai kerajaan ni. Dah la dokumen tender banyak yang salah. Bayangkan hanya sehari sebelum tender ditutup, masih ada pembetulan baru dihantar melalui email.

T/hari, aku dan isteri ke KWSP untuk urusan rumah dan petang ke bank pula. Letih aku.

No comments: