Monday, April 06, 2015

Makan angin

Dulu, selalu juga pergi bercuti2 dalam negara. Paling seronok bila ber "family day".

Jalan2 sendiri tak lah seronok sangat sebab kami hanya berdua. Boring, tak ada kawan nak bergurau senda.

Sejak kami ada anak, hampir tak ada percutian yang menyeronokkan. Saya kira yang paling seronok ialah percutian ke Langkawi pada 2008. Dah lama tu. Pergi ramai2 dengan keluarga anak beranak isteri saya.



Yang paling saya ingat, percutian yang tak menjadi kerana boss tak luluskan cuti walaupun semuanya sudah siap booking, berbulan sebelumnya.

Yang terakhir ialah pada Februari 2013. Percutian 2 hari sahaja yang diatur oleh isteri. Tetapi pada hari kami dijadualkan bertolak, saya kena kerja. Nasib baik destinasinya dekat saja. Sempat sampai pada waktu maghrib. Bagaimanapun, jelas nampak kami sekeluarga tak gembira sangat. Saya teringat2 dengan masalah kerja. Stress betul. Saya rasa isteri saya dapat lihat wajah saya yang tidak ceria.

Manakala hari keluarga tempat kerja isteri saya pula tidak menceriakan saya juga. Mood saya "down" betul.



Yang lain, balik kampung sahaja. Itu pun seronok juga tetapi tempat dikunjungi sama saja. Atau menziarahi saudara sakit. Ya bukan percutian tetapi sikit sebanyak release juga rasa tekanan kerja.



Insya Allah, saya sudah merancang untuk pergi bercuti beberapa bulan lepas. Selalunya tempahan tak berjaya. Itu yang malas nak booking tap kali ni berjaya pula.

Semoga percutian kali ini lebih "menjadi" selepas sekian lama.

No comments: